Een woning is een product dat tonnen waard is. Achter ieder flesje Cola van 1 euro schuilt een heel marketingapparaat. Waarom dan niet achter de verkoop van een woning?

Vastgoedmarketing: de nieuwe blik op woningverkoop

Vastgoedmarketing: BIENZ frisse blik op woningverkoop

VASTGOEDMARKETING
Iedere woning is uniek en verdient daarom een eigen verkoopaanpak. Dit kan door gebruikmaking van gerichte vastgoedmarketing.

Marketing gaat uit van het principe dat wanneer 4 elementen juist op elkaar zijn afgestemd de verkoop van een product binnen de kortst mogelijke tijd tegen de hoogst mogelijke prijs geschiedt.

Deze 4 elementen noemen we ook wel de 4P’s:

  1. Product (de woning)
  2. Plaats (hoe wordt de woning in de markt gezet: makelaar, zelf verkopen enz)
  3. Prijs (vraagprijs van de woning)
  4. Promotie (Fundapresentatie, brochure, tekst, website enz.)

Wanneer een van deze P’s in disbalans is met de overige P’s dan wordt een product niet voor de hoogst haalbare prijs verkocht of blijft verkoop uit.

Binnen de makelaarswereld wordt het meest gebruik gemaakt van de P van prijs. Wordt een woning niet verkocht, dan wordt de prijs verlaagd. U geeft dan vaak al duizenden euro’s weg terwijl dit vaak niet nodig is!

BIENZ vastgoedmarketing is erop gericht verbeteringen te vinden binnen de overige 3 P’s zodat de prijs vaak niet hoeft te worden verlaagd.

BIENZ vastgoedmarketing helpt u met diverse diensten uw woning goed in de markt te zetten. Dit kan u vele duizenden euro’s schelen.

Door de vraagprijs te verlagen zonder andere mogelijkheden te bekijken, geeft u vaak duizenden euro’s zomaar weg.
Is dat niet enorm zonde?